Aasiakas ei ole koskaan oikeassa

Luomanen Lauri

Me kaikki olemme kohdanneet heitä kauppojen kassoilla, hedelmäosastoilla ja ravintoloissa. He vaativat kohtuuttomia, kysyvät tyhmiä tai eivät yksinkertaisesti ymmärrä. Aasiakas ei ole koskaan oikeassa sisältää kauppojen, ravintoloiden, hotellien, kioskien ja puhelinkeskusten työläisten hulvattomia kertomuksia mieleenpainuvimmista työpäivistään. Tarinat on jaoteltu aloittain, ja mukana on myös julkisuuden henkilöille omistettu ”Ettekö te tiedä kuka minä olen?” -osio.

Ruokakauppojen, kodinkonemyymälöiden, hotellien ja ravintoloiden työntekijöiden kummallisimmat ja hervottomimmat tarinat on kerätty rakastetulta, tuhansia kävijöitä viikossa keräävältä Aasiakas.net-sivustolta, jonne asiakaspalvelijat saavat purkaa sydäntään. Sivuston luoja Lauri Luomanen on itsekin asiakaspalvelija, joka perusti foorumin terapiaksi itselleen ja kohtalotovereilleen. Aasiakas ei ole koskaan oikeassa sisältää sivuston sadoista kirjoituksista hauskimmat ja älyvapaimmat aasiakaskokemukset.

Lauri Luomanen vieraili Voicen Heräämössä maanantaina 14.9.:

Kuuntele podcast Laurin vierailusta YleX:ssä täältä.
Lauri vieraili Radio Novassa perjantaiaamuna. Lähetyksen voit kuunnella täältä.

”Luomanen luonnehtii suosioon noussutta sivustoa asiakaspalvelijoiden laajennetuksi taukotilaksi ja joukkoterapiaksi, jossa tarinoille osataan nauraa. Hän on koonnut työntekijöiden purkaukset myös kirjaksi, joka julkaistaan syyskuussa.”
– Jaana Vaahtio, STT

”Lauri Luomanen on takuulla saanut nauraa kirjaa kootessaan. Niin saa lukijakin. … Kirjan takakannen teksti vakuuttaa tarinoiden olevan totta. Kieltämättä monet ovat liian hauskoja ollakseen keksittyjä.”
– Anita Andersson, Kaupunkisanomat 33/2009

”Riemastuttava ja nolostuttava tarinakokoelma palauttaa mieleen sen,
että asiakaspalvelijakin on ihminen. Se kannattaa muistaa, kun
seuraavan kerran valittaa saamastaan palvelusta.”
– Sirpa Ylönen, Warkauden Lehti