Yhä useampi  nainen vaihtaa aerobicin ja jumppatunnit salitreeniin. Voimaharjoittelun hyödyt ovatkin kiistattomat, sillä lihasmassa suojaa elimistöä ja luustoa sekä parantaa aineenvaihduntaa ja vastustuskykyä. Lihakset ovat tehokkain tie vahvaan, terveeseen ja hoikkaan vartaloon.

Kirjassa on valmiita kuntosaliohjelmia eri tavoitteisiin tähtääville naisille aloittelijasta kokeneempaan treenaajaan. Monipuolisissa ohjelmissa käytetään suurimmilta osin vapaita painoja. Jokainen liike neuvotaan havainnollisten kuvien kera, joten oikea tekniikka tulee alusta asti tutuksi. Haastavampien liikkeiden eri vaihtoehdoista voi valita itselleen sopivan oman taitotasonsa mukaan. Esimerkiksi maastavetoon edetään hiljalleen apuvälineiden, kuten korokkeiden kautta.

Voimaharjoittelun ja siihen liittyvien käsitteiden lisäksi kirja neuvoo perusteet ruokavaliosta, kehonhuollosta ja motivaatiosta. Kirja kannustaa lähtemään salille ja tarttumaan rohkeasti tankoon ja levypainoihin.

Kirjasta sanottua:

”Vaikka kirjan nimi ja aniliininpunainen kansiväri houkuttelevatkin ehkä enemmän perheen naisväkeä tarttumaan opukseen, niin sisällöstä hyötyvät myös isännät. Ties vaikka pariskunnat innostuisivat kirjan luettuaan lähtemään yhdessä salille treenaamaan!”
-SH, Kirkkonummen Sanomat 8.2.2015

”Vahva suositus.”
Me Naiset Sport, 3/2015

”Kirja on perusteellinen. Kaikki lähtee ravinnosta ja motivaatiosta. Kuntosaliohjelmissa käytetään pääosin vapaita painoja. Kaikki liikkeet opastetaan sanoin ja kuvin. Kun taidot kehittyvät, voi vaihtaa haastavampaan ohjelmaan.”
-Paula Huvinen, Aamulehti 24.3.2015

”Selkeät liikekuvat kruunaavat kirjan, joka sisältää teräspakaroiden aktivointiohjeet, treeniohjelmia ja vinkit liikuntamotivaation ylläpitämiseen. Teoksessa neuvotaan niin vapailla painoilla, kuminauhalla, kehonpainolla kuin laitteissakin tehtäviä liikkeitä. Alkaa tehdä mieli lähteä salille.”
Kauneus & terveys 5/2015

”Plussaa: Kaikista liikkeistä on havainnolliset kuvat.”
-Martta Kaukonen, Ilona 4.8.2015

”Norjalaisten personal trainereiden Martin Norumin ja Benjamin Christensenin Naisten voimaharjoittelu -opas on näistä tuhdimpi ja perusteellisempi ja etenee aloittelijan ohjelmasta kropan eri osiin kohdistuvien täsmätreenien kautta voimankasvatusohjelmaan. Liikkeitä ja ohjelmia on peräti 120 sivun verran.”
– Soila Niklander, Hiihto-lehti 5/2015